Schoolkrant

Geen school, wel les

Toen er op 15 maart bekend werd dat de scholen sluiten sluiten en wij online verminderen gaan volgen was alles erg onduidelijk. Nu, twee weken later, wordt alles langzamerhand duidelijker.
De lessen worden online gegeven in Microsoft Teams, elk vak heeft daarin een team. In een team kun je video bellen met je docent en vragen stellen via de chat. Ik heb nu meerdere online lessen gehad die allemaal prima verliepen, ook al was het in het begin onduidelijk hoe Microsoft Teams werkte.

 

Ik kreeg online les van mijn docent ICT Alex de Haan en hij hielp met de dingen die ik niet begreep in Teams. Je kunt Teams online gebruiken of gebruik maken van de app (die als het goed is al op je laptop gedownload is).
Nog niet alle docenten gebruiken het online lesgeven in Teams. In Magister staat in principe ook wat we moeten doen en je kunt bij je docent terecht als je een vraag hebt over het huiswerk. Wel is dat soms nog onduidelijk. Niet alle docenten zetten in Magister wanneer je online moet zijn in Teams. Noodzakelijk ben ik niet altijd aanwezig in de onlne lessen. Sommige docenten sturen dan een mail, maar daar kijk ik niet elk uur van de dag naar. Dus dat gedeelte is voor mij nog onduidelijk. 

Mijn advies aan de docenten zou zijn: zet duidelijk in Magister of we aanwezig moeten zijn in Teams. 

Coachles

In plaats van coachles krijgen we nu een vragenlijst toegestaanuurd die we aan het eind van elke week moeten invullen en mailen naar onze coach. Hier kan je ook aangeven of je wilt dat de docent telefonisch contact met je opneemt

Een paar vragen aan mevrouw Visser

Ik krijg Nederlands les van mevrouw Visser en heb haar een paar vragen gesteld om er achter te komen hoe zij de online verminderen beleeft. 
Mevrouw Visser vertelde me dat ze online verminderen wat simpeler probeert te houden. Aangezien je de stof online slechter over kunt brengen dan wanneer je je leerlingen ziet in een lokaal. Veel leerlingen zetten ook hun camera niet aan waardoor de lesstof nog minder duidelijk overgebracht kan worden. Leerlingen zouden dus extra goed moeten luisteren, maar dat doen ze misschien wel helemaal niet.  
De examenleerlingen luisteren juist juist extra goed. Ze vertellen mevrouw Visser dat ze erg veel stress ervaren door de hele situatie. De school probeert ook daarom extra aandacht te besteden aan de examenleerlingen. Mevrouw Visser oefent de examens voor Nederlands via de online lessen met de leerlingen. Zo kan ze ze voor bereiden op de examens, maar ze vindt dit toch wel lastig. 

Geschreven door: Linde Kikkert

Meer artikelen uit de schoolkrant: